vrijdag 24 juli 2015

Poezen traktatie

Mijn kleine meisje is twee jaar geworden. Aangezien ik het zelf vooral erg leuk vind, heb ik een traktatie voor het kinderdagverblijf gemaakt. Voor de kinderen en voor de juffies.

Voordat ik hierover verder vertel, moet ik mijn dankbaarheid uiten naar Els, de vriendin die dit überhaupt mogelijk heeft gemaakt. Met simpel meedenken en knopen doorhakken, was de traktatie min of meer op tijd af. Els, heel erg bedankt voor jouw geduld en creativiteit!!!

Uiteraard ging ik een maand van te voren beginnen, zodat er geen sprake van stress kon zijn. Maar de dag voor het trakteren, was er nog geen leuke gevulde mand. Dus moesten Els en ik nog flink aan de slag.

Bente is al een tijdje in de ban van poesjes. Eigenlijk sinds ze onze eigen bejaarde poes 'ontdekte'. Poes Naomi is in december 2014 naar de poezenhemel gegaan. Op deze foto was Bente net een jaar.


Gelukkig heb ik commerciële Kitty buiten de deur weten te houden. Maar daar kom ik nog wel eens op terug. Bente vindt alle poezen leuk. Een poezen traktatie leek mij passend.

Met de FryBox van Stampin' Up! hebben we de bakjes gemaakt.  Het moesten er twaalf worden. Het leek ons leuk dat in twaalf verschillende kleuren te doen.
æ

Voor de poezen koppies bleek een drinkbeker de goede maat te hebben. Ogen, oortjes, neus en snorharen was redelijk productiewerk en ben ook blij dat het geen traktatie voor 30 kleuters was. 

Staarten, pootjes, alles plakken en een DikkieDik koekje erin. Klaar was de traktatie voor de kinderen.  


 Dacht ik. Bedenk ik om 23.00 uur 's avonds dat er nergens op de poes staat van wie de traktatie is. Dus nog labels in bijpassende kleur met tekst erop.

Voor de juffies van de opvang wilde ik ook wat maken.  Ik ben zo blij en tevreden met die meiden. Bente heeft het naar haar zin. En ze is gek op hen allemaal. Dus kocht ik bij de Bonte Koe dure bonbons.  Deze zouden dan in een klein doosje gaan. De tip voor deze traktatie: koop niet al te grote bonbons! Het paste haast niet. Els is 's avonds nog terug gekomen om ook deze doosjes af te maken. 
Simpel doosje gemaakt met de Gift Box punch van Stampin' Up!. Het hartje is een venstertje. Alles dicht gevouwen, lintje, label. Check, traktatie voor de juffies ook af. 



Alles in een grote mand en zie hier het resultaat. 


Gelukkig vond Bente de poesjes ook leuk ;-).

ps. Het idee is van Nancy Jacoby. Haar site werkt niet meer, vandaar het ontbreken van een verwijzing.  Wij hebben het aangepast naar ons idee en naar de beschikbare materialen.

2 opmerkingen:

  1. Geweldige tractaties ! Love it! Sarah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Vanochtend knutselvisite gehad en de poezentraktatie samen met dochter na-geknutseld voor kleindochter van bijna 3. Bedankt voor de inspiratie, ook in 2022 is dit nog een superleuk idee! :) Zie http://kitscraps.blogspot.com/2022/05/knutselvisite.html

    BeantwoordenVerwijderen

Fijn dat je een berichtje wilt achterlaten.
Dank je wel!