zondag 19 februari 2017

Halloween 2017

De heksenjurk van afgelopen jaar paste niet meer. En ik vond het vooral heel erg leuk iets nieuws te maken. Bij de stofwinkel hadden ze hele gave spinnenweb stof. Zo gaaf.


Omdat het 's avonds best fris is, heb ik de rok van zwart fleece gemaakt met deze stof eroverheen. En de cape van vorig jaar ook wat aangepast, met dezelfde stof alleen dan andersom. Helaas heb ik daar geen scherpe foto van. Hier staat ze hand in hand met haar Halloween vriendin.
Bij de rok is het spinnenweb patroon gekleurd en omgedraaid is het zilver. Zo kon mijn kleine heksje buiten rondlopen en volop warm aangekleed zijn. En ... straks in februari tijdens carnaval kan ze beide kledingstukken ook aan.



Omdat zwarte T-shirts niet echt mode zijn voor kleine meisjes, heb ik er zelf een T-shirt bij gemaakt. Zonder patroon. Dat zie je er zo niet echt aan af, maar inmiddels heb ik wel een patroon voor T-shirts gehaald. Voor carnaval ga ik nog een zwart T-shirt maken van joggingstof.


En dan het tasje ... al dat snoep moet toch ergens in verzameld worden. Dus ook nog 'even' snel een tasje gemaakt. Inmiddels gaat dat redelijk simpel. Alleen 's avonds bleek dat de binnenkant toch een voering had moeten hebben, want nu zaten er zwarte vezels van de stof op de plakkerige snoepjes. Leerpuntjes zijn altijd fijn.




De diadeem/kroon en toverstof zijn versierd met spinnetjes. Vastgeplakt met een lijmpistool.
En zie hier .... de spinnenprinses.

 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Fijn dat je een berichtje wilt achterlaten.
Dank je wel!